lauantai 26. heinäkuuta 2014

Smoothiekimara

Oon ollu sit niin onnessani, kun täs lomalla oon ehtinyt harjotella ja tehtailla noita smoothieita. Tosi monena aamuna oon tehnyt kahvin kanssa juotavaks vaan jonkun smoothien. Huomisaamuakin varten on jo chiavanukas jääkaapissa tekeytymässä, neljä banaania ja yks mango pakastumassa. 

En tiijä, koska puoliso kyllästyy, mut mä en varmaan ihan heti, kun oon päässy vauhtiin. Tuntuu nää "piiteöt" kelpaavan lapsellekin, oli niissä sitten mitä tahansa aineksia. Ja mikäs siinä, parasta on just se, että nää ei sisällä mitään lisättyjä sokereita tai muuta kovinkaan epäterveellistä, vain paljon hedelmiä ja marjoja ja vettä (/kookosvettä), joskus myös kookosmaitoa tai turkkilaista jogurttia.



Vasemmalla: mansikka-banaani-mango tilkalla vettä ja kookosmaitoa.
Oikealla: appelsiini-hunajameloni-lehtikaali-pinaatti-avokado ja hieman turkkilaista jogurttia, päällä chian siemeniä.



Vasemmalla: vihreä (muistaakseni) appelsiini-ananas-lehtikaali-banaani ja punainen pyörre mansikka-vadelma kookosmaidolla.
Oikealla: paraquayo(eli ufopersikka, hehe)-mango-banaani ja kookosmaitoa, päällä kookoslastuja ja raakakaakomuruja.



Vasemmalla: banaani-vanilja-kookosmaito kahteen jaettuna, toisessa osassa kirsikkaa, toisessa kaakaojauhetta.
Oikealla: vihreä appelsiini-banaani-mango-pinaatti ja vähän kookosvettä, punanen mansikka-vadelma ja tilkka kookosvettä.

Sit vielä nää hellepäivien herkulliset vedet! Mun suosikiks on noussu ehdottomasti perus sitruunavesi (joskus mintulla maustettuna). Mulla on ollut monesti aikomuksena laittaa veteni joukkoon myös vadelmia ja mustikoita, mutta ne hankkii meidän jääkaapista hävitä parempiin suihin ennen ku ehdin niitä mihinkään laittaa. 

Siis tiettekö, että kun aamunsa alottaa vedellä, joka näyttää pullossa tällaselta, ei päivästä voi tulla huono!


Vasemmalla: sitruuna-kirsikka
Oikealla: sitruuna-mansikka-minttu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän merkin itestäsi, olisi kiva tietää, jos olet käynyt lueskelemassa jaarittelujani.