maanantai 27. lokakuuta 2014

Sanaton esitys: pakko hehkuttaa!

Ennen eilistä oon nähnyt kahdesti Visual Theater von Bodecker&Neanderin esiintyvän. Molemmat kerrat on olleet Lainsuojattomat -teatterifestareilla Porissa. Eka näkemäni esitys oli "Déjà-vu?" vuonna 2010, puoliso vei mut sitä katsomaan synttärilahjana. Toinen esitys oli sitten "Out of the Blue" vuonna 2011. Siitä asti oon odottanut, koska kaksikko mahtaisi seuraavan kerran tulla Suomeen.

No onneks on Facebook ja Bodecker&Neanderin fanisivu! Reilu puoli vuotta sitten kävin sieltä kysymässä, ovatko näille leveysasteille tulossa. Ja kyllä! Lokakuussa Espoon kaupunginteatteriin, mutta päivää ei oltu vielä lyöty täysin lukkoon. Siitä alkokin sitten tasainen teatterin ohjelmiston kyttäys. Eilen se päivä sitten oli. Ja mä oon vieläkin ihan haltioissani.


Jännää, miten se sanattomuus tuntuu vaivaannuttavalta aluksi, varsinkin, kun ei ole edes musiikkia. Muutaman minuutin päästä sitä ei edes huomaa. Eilinen esitys koostui monesta lyhyestä esityksestä. Mä nauroin ja vetistelin, ja nauroin, ja huokailin, ja nauroin niin, että meinas ripsarit levitä. Kasvojen lihaksia oikein pakotti kaikesta nauramisesta. Oltiin ihan eturivissä, siitä näki kaikki pienetkin yksityiskohdat hyvin. Ihan mahtavaa! Tällä elää taas monta viikkoa.


Jos koskaan ikinä missään törmäätte mahdollisuuteen nähdä nämä kaksi livenä, menkää juosten!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän merkin itestäsi, olisi kiva tietää, jos olet käynyt lueskelemassa jaarittelujani.