torstai 26. kesäkuuta 2014

Hiukset ojennuksessa

Voi, kun oli virkistävää käydä kampaajalla pitkästä aikaa. Jotenkin tuntuu, että kasvotkin saa väriä, kun pääsee eroon juurikasvusta ja virttyneestä hiusväristä. Vähän jotain otsatukan tapastakin saatiin aikaseks. Mut ei liikaa! Mä nautin kampaajalla käymisestä, koska mun kampaaja on aivan huippu! Meil on aina mukavia juttutuokioita, mutta ei hiljaisuuskaan oo hankalaa. Eilen hän kerto, että kettu oli käynyt heidän kanalassaan tappamassa 21 kanaa.

Kerran, tasan yhden kerran, oon käynyt eri kampaamossa laitattamassa kampauksen juhliin ja valehtelematta olis tehnyt mieli repiä tukka päästä. Se kampaajanainen ei vaan pystynyt pitämään naamaansa ummessa. Eikä siinä vielä mitään, kyllä mä juttelen, mutta kun ei saanut suunvuoroa. Eikä siinäkään vielä mitään, kuuntelenkin sujuvasti, mutta raja alkaa mennä siinä, kun juorutaan muista asiakkaista. Tuli vähän sellanen olo, että mitä se sanoo musta seuraavalle asiakasparalle. Että oli sitte niin tympee asiakas tossa, kun mitään se ei edes puhunu. Ja sillä oli rumat hiuksetki!

Tavatessani puolison eilisen kampaamoreissun jälkeen, oli kommentit semmosta aika perussettiä: "Näytätpä sää oudolta". Tänks... 
 
En oo kovin edustava kummassakaan, mutta menköön.


No mutta, nyt, kun on hiusasiat järjestyksessä, voin alkaa touhottaan vaatteista. Nimittäin ens kuun puolivälissä ollaan menossa häihin ja mä tarvisin sinne jonkun asun. Mulla on kotona lempparikengät, jotka aion laittaa ihan taatusti. Mulla on kotona myös yks kiva yläosa ja yks kiva alaosa, mutta ne ei sovi keskenään. Että ehkä jommalle kummalle pitäis hankkia kaveri. Toisaalta mulla on myös yks Marimekon ihq maksimekko, joka saattaisi sopia. En vaan oo kokeillut sitä päälle aikoihin, saattaa olla reilu tällä hetkellä. 

Koska mulla alkaa tän viikon jälkeen loma, on mulla toivottavasti aikaa lähteä ostoksille. Pakkaan eripariala- ja yläosat kassiin, otan ehkä kengätkin mukaan ja marssin Ratsulaan myyjiä juoksuttaan. Eiköhän nää juhla-asukuviot sillä suttaannu! Palaan näihin vaatepohdintoihin varmaan uudemmankin kerran.

P.S. Löysin kaupasta yks päivä Invisibobble-nimisiä hiuslenkkejä. Iha huikeita!

2 kommenttia:

  1. On kans pitäny kokeilla niitä lenksui. 1975

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan! Enää ei hiukset jää kumilenksuihin jumiin ja katkeile ja varise päästä. Ja tolla bobblella tekasee nutturaa ja muitakin aika näppärästi, vielä kun oppis paremmin käyttään sitä.

      Poista

Jätäthän merkin itestäsi, olisi kiva tietää, jos olet käynyt lueskelemassa jaarittelujani.